In pairs
1. El estudiante responde con una
decisión espontánea usando "I will..." después de escuchar una
situación.
Ejemplo:
Situación: Your friend looks sad.
Respuesta: I will give them a hug.
Situaciones:
- He sees a dog alone in the street.
- She hears that the teacher needs help.
- He feels very hungry.
- She drops all her books.
- They hear a loud noise outside.
2. El estudiante completa frases con
predicciones usando "will" y las comparte con su pareja.
Ejemplo:
In 2050, people will live on the Moon.
Sentences:
- In 2050, people will...
- Her best friend will...
- He thinks school in the future will...
- Aliens will...
- In the future, cellphones will...
3. El estudiante completa situaciones
con una promesa u oferta usando "will" y luego intercambia roles con
su pareja.
Ejemplo:
Situación: His partner is cold.
Respuesta: I will lend you, my jacket.
Situaciones:
- Her friend is cold.
- His partner forgot their lunch.
- Someone is carrying a heavy bag.
- His classmate didn’t understand the homework.
- Her friend is nervous about an exam.
4.Los estudiantes crean mini-diálogos
comparando una decisión espontánea ("will") con un plan ya hecho
("going to").
Ejemplo:
A: I’m hungry.
B: I will make you a sandwich.
A: No thanks, I’m going to eat pizza.
5. El estudiante lee las oraciones con
su pareja y decide si cada una es una predicción, una decisión rápida, una
promesa o una oferta.
Ejemplo:
Frase: I will carry your backpack.
Respuesta: It is an offer.
Sentences:
- I will always be your friend.
- I will answer the phone.
- You will love this movie.
- I will carry your backpack.
- It will rain tomorrow.