martes, 7 de marzo de 2023

Animals food 1

 


  • Hello song: 


 
ANIMALS FOOD
  • Write in your notebook:

    Meat: carne
    Grass: pasto 
    Leaves: hojas
    Vegetables: vegétales
    Eggs: huevos
    Fruits: frutas
    Fish: pescado
    Insects: insectos

  • Pega en el cuaderno el animal que pintamos la última clase y escribe lo que come tu animal, así:

    The _____1________ eats ________2_______
En el primer espacio debes poner tu animal y en el segundo lo que come, por ejemplo: 

1) The lion eats meat
2)The monkey eats  fruits 
3) The cat eats fish


  • Watch the video: 



En el mundo animal hay 3 tipos de animales dependiendo lo que comen, aprendamos su clasificación en inglés:

herbivorous: herbívoro   
Carnivorous: carnívoro 
Omnivorous: omnívoro


  • LET'S PRACTICE - Ingresa a los siguientes links, diviértete y aprende jugando.
  1. https://wordwall.net/resource/23781772/what-do-animals-feed-on-

  • Clasifiquemos los animales los animales del video. Is the animal HERBIVORE, CARNIVORE or OMNIVORE?





Aprende los nombres de los animales que pintaste:

  1. Elephant: Elefante
  2. Lion: León 
  3. Hippo: Hipopótamo 
  4. Snake: Serpiente
  5. Lizard: lagartija 
  6. Ostrich: Avestruz  
  7. Giraffe: Jirafa


Homework: No olvides seguir practicando los animales y su comida! lo necesitaremos más adelante.



viernes, 3 de marzo de 2023

EXAMEN COMPARATIVES AND SUPERLATIVES- LISTENING ACTIVITY



My dear students I wish you a worderfull and blessed day 


Es momento de demostrar lo aprendido. Realizaremos el examen de comparativos y superlativos 

LISTENING AND WRITING ACTIVITY
Listen the comparatives and superlatives sentences and write it in your notebook. Then match the name with the correct person. 





SIMPLE PRESENT 3

 


My dear students I wish you a happy tuesday. I am very happy to share with you. God bless you. 

Hemos estado aprendiendo sobre el presente simple en forma afirmativa, negativa e interrogativa. Terminemos de realizar la actividad planeada la clase anterior. 

Continuemos aprendiendo. Da clic en la imagen


practiquemos ahora la forma interrogativa del presente simple 
Recordemos 


Make present simple questions

a. You finish school at 3:30 
b. He gets up at 5:00 am 
c. The students go to school by bus
d. Peter draws beautiful pictures  
e. We go to the library 
f. Lucas and I eat lunch at  school 


NOTA IMPORTANTE: Próximo viernes 10 de marzo examen presente simple: affirmative, negative and interrogative.

VERB TO BE EXAM - READING AND WRITTING ACTIVITY

 


My dear students I wish you a happy tuesday. I am very happy to share with you. God bless you.  

Es momento de demostrar lo aprendido. Realizaremos el examen de comparativos y superlativos 

READING AND WRITTING ACTIVITY
Observaremos las frases e identificaremos los errores que hay en cada una. Ten en cuenta que están en forma afirmativa, negativa e interrogativa. 

💜Valeria are happy
💓Juan Miguel are not a teacher
💙Maria José and Maria Fernanda is friends 
💚Alex not is a policeman 
💛Ana Sofia and Alejandra is students 
💜Are Thomás and Kevin happy
💓Violeta are listen to the teacher 
💙Santiago is no sad
💚Are Estefanía a doctor
💛Miguel Ángel are a good student
💜Stiven and Anderson is handsome 
💓Valeria are not in the home 

HOMEWORK: 
Para la próxima clase debemos tener la foto o dibujo familiar 


jueves, 2 de marzo de 2023

FINALIZACIÓN COMPARATIVOS Y SUPERLATIVES

 

My dear students I wish you a happy tuesday. I am very happy to share with you. God bless you. 



COMPARISON AS...AS


1. Adjective

Use as + adjective + as to say that two things or people are the same in some way.

  • Bogota is as interesting as Buenos Aires. (They both are equally interesting)

Use not as + adjective + as to talk about difference between two things or people.

  • The Two –star hotel isn't as expensive as the four –star hotel. (The four-star hotel is more expensive

2. Adverb

It can also used asadverb + as to say that an activity is performed in a very similar way or even in the same way.

  • Julia cooks as well as Peter (Julian and Peter are both good cooks).




Rexy _____________ Diplo  OLD
Duno______________Rexy  OLD
Dino______________ Diplo   FAST
Diplo______________ Rexy  FAST
Duno______________Diplo   BIG
Diplo______________ Rexy   DANGEROUS
Dino______________  Duno   BIG


PON EN PRACTICA EL APRENDIZAJE ADQUIRIDO.


WILD AND DOMESTIC ANIMALS

 


EMOTIONS REVIEW
  • Hello song: 


ANIMALS
  • Watch the video and guess the animal



WILD and DOMESTIC animals 
  • Clasifiquemos los animales que pintamos en la actividad anterior. Is the animal  DOMESTIC or WILD? 
Cada niño pintó un animal diferente y ahora los clasificaremos en el tablero, a un lado pegaremos los animales domésticos (DOMESTIC) y al otro los animales salvajes (WILD).

Recuerda que los animales domésticos también pueden ser llamados animales de granja, en ese caso les decimos FARM ANIMALS

  • LET'S PRACTICE - Ingresa a los siguientes links, diviértete y aprende jugando.


FAST and SLOW animals
  • Hay animals FAST y SLOW, veamos el siguiente video y di cómo describirías a cada animal: 

  • LET'S PRACTICE - Ingresa a los siguientes links, diviértete y practica:
  1. https://wordwall.net/resource/1981749/fast-slow
  2. https://wordwall.net/resource/7573838/slow-vs-fast-speed
  • Draw your favorite animal. Is it FAST or SLOW?

Homework: para la próxima clase  no olvidemos traer colores, colbón y tijeras.

miércoles, 1 de marzo de 2023

PRESENT SIMPLE - 2

 

My dear students I wish you a happy tuesday. I am very happy to share with you. God bless you. 

Hemos estado aprendiendo sobre el presente simple en forma afirmativa, negativa e interrogativa. Sigamos aprendiendo. 
Escribe en tu cuaderno 📖✏

Today is wednesday, march 1rs- 2023

ACTIVITY 

1. Rewrite the sentences in the correct form 

a. I plaies soccer in the park   - PLAY

b. She drinkes water   - DRINK

c. Tom and Jerry eats cheese   - EAT

d. Sue cutes the paper.  - CUT


Special cases 


ACTIVITY 
WRITTING SKILL

1. Escribe frases teniendo en cuenta las siguientes palabras 
  • She /  dance     
  • I  /   study     
  • Juan and Lucas  /   work   
  • Peter  /  wash   
  • We /  watch   
  • Luis /  go    
  • Harry /  pay attention   

practiquemos ahora la forma negativa del presente simple 
Recordemos 

 

ACTIVITY

1. Write the sentences in negative form 

1- I like pasta 

2- She is tall  

3- He works in a supermarket 

4- They always eat at two o'clock 

5- She has got a long hair 

6- This restaurant opens on Sundays 


2. Look the picture and write affirmative and negative sentences 

NOTA IMPORTANTE: La última actividad será terminada la próxima clase.